En hel Måndag.

Här får ni en hel dag ur Hammermans liv.
I går, måndag tog Lillasyster, Otis & jag en promenad i det fina höstvädret.
Efter promenaden som bara var ut till Lager 157 & hem igen (hittade förövrigt nada) gick vi hem till Lillasyster & busade lite.
Sen hem på eftermiddagen.
Vi han kommit in i en jätte bra rutin (peppar peppar) när jag ska laga mat på kvällen eller vad jag nu ska göra är Otis lite seg, men jag vill ju inte att han ska sova, då det är för sent för en liten lur & allt för tidigt för att sova för natten.
Då tar jag in stolen i köket, sätter på pingu eller dylikt, vill han ha något att knapra lite på får han det, annars funkar någon utav  mysfiltarna finemang att gosa lite med. & han är nöjd med det, (kors i taket) förutsatt att det inte tar allt för lång tid givetvist.
(om ni höjer på ögonbrynet ang. det där korset i taket ska jag då berätta för er att när min son är lite trött & gnällig är han som ett klistermärke & bara ska vara jätte nära & gosa. Jätte mysigt verkligen, men ibland måste annat skötas. Är därför jätte glad att detta fungerar.)
Sallad fick stå på kvällens meny.
Sen kom Macke vid halv sju & då käkade vi. Han pillade sedan med datorn, ipad samt iphone. Något nylanserat igår, ios5 om jag inte fått det om bakfoten.
Sen kom iallafall Lillasyster & vi lekte som bara den. Det flög badbollar genom hela lägenheten & för att inte tala om barn.
Ja det lektes så mycket. Otis blev helt svettig & inan jag visste ordet av var han näck.
Sen for den älskade pälsvästen fram igen (Otis tror att den är någon konstig form av katt. Han får en väldigt pipig stämma & ska bara pussa & krama den.)
Kvällen fick ett ganska aprupt slut när jag helt plötsligt blev rejält blöt på benet. Urinläckage hos en liten pojke, över hela mig. Nu är det inte längre liten babypink, nej det blir stora oceaner. Barnet i badkaret & mamman får torka golvet.
Blev en ganska sen kväll för lilla Ottan, men visst hade vi roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0