Är de verkligen glada i Hudik?

Har tittat på uppdrag granskning? Är ni lättretade människor med ett varmt hjärta? Gör för fan inte det då! Det kommer kännas som om någon ryckt mattan under fötterna på er & ni kommer dratta hårt på ändan.
Handlade om Per johansson, den Per som var med & startade & pushade Glada Hudik till framgång.
Jag har inte klarat av att se hela, jag blir så otroligt kall, förbannad & känner mig verkligen grundlurad.
Jag ser verkligen honom på ett helt annat sett, & jag känner att komunen ville få alla att se honom som en uppoffrande, vänlig, likasinnad man. Det är dock inte en sådan man får se på uppdrag granskning.
Där får man se en man som styrs av pengar & låter de utvecklingsstörda vara en del i det då det är han som tjänar pengar på dem, det är han som blivit känd stoppar pengar i fickan & inte alls finns där för skådespelarna som man får sken utav, nej han åker privatflyg (som glada hudik får betala) för att hålla låda om sitt privata bolag medans skådespelarna får fara land & rike i en sketen buss.
han beskrev det själv ungefär som så att "hur känar man miljoner på ett gäng glada utvecklingsstörda ungdomar."
De utvecklingsstörda är de stora stjärnorna i denna show & de får alltså 920 kr per show medans dansare & andra biskådespelare får upp till tre-fyra gånger så mycket.
Det var så mycket mygel & båg så jag kan inte änns beskriva allt. Det var i princip inget som stod rätt till där.
Jag kan tycka att skillnaden kan vara hårfin där, ett svårt dilemma att stara en show med utvecklingsstörda vad går man egentligen dit för att se!? Så kunde folk säga för ca ett år sedan till mig, men jag stod rakryggad & höll Per bakom ryggen. Där fanns inget mygel för det var en rakryggad man. Det kände jag! Har ni hört något så dumt!? Kände! det kan man väl för fan inte känna av någon vriden, vinklad bild man kan se lite varstans på tv!
Jag känner mig grundlurad, naiv & dum. Blåst.
Nu känns allt en liten smula kallare & smutsigare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig till fullt Ella, de som jag kallar "magkänsla", kommer jag ordentligt att tänka igenom både 2 å 3 ggr extra.

2011-10-21 @ 15:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0